Hemoroid Tedavisi
Hemoroid Muayene Randevusu Basur Tedavi Ücretleri

Makat siğili olarak bilinen ve mikrobik bir hastalık olan kondilom teşhis ve tedavisi önemi bir çok hastalığa nazaran daha bir ivedilik gerektirmektedir. Bunun sebeplerinini doktorumuz hastalarını bilgilendirme amaçlı olarak hazırladığı yazısında aşağıda anlatmaktadır.

Kondilom Tedavi Edilmezse

Kondilom Türkçe adıyla makat siğili mikrobik bir hastalık olduğundan başka bölgelere ve başka insanlara bulaşma eğilimindedir.
Tedavi edilmeyen kondilomlar giderek büyür ve tüm anüs bölgesini kaplarlar diğer taraftan makattan barsağa ilerleyerek barsak tıkanmasına varacak kadar ciddi sorun yaratabilirler.

Kondiloma genel yaklaşım tesbit edildiği anda seviyesinin (barsakta olup olmadığının) tesbiti sonrasında tedavi edilmelidir.Tedavide kullanılacak kimyasallar veya bitkisel ürünler anus içindeki ve barsağın son kısımlarındaki kondiloma etki etmeyeceğinden hastalığın ilerlemesine sebep olabilir.

Makat Siğili Resimleri

Hastalığın ilk başlangıç ve ilerleme derecesindeki kondilom resimleri

Küçük Makat Siğili Görüntüsü

Küçük Makat Siğili Görüntüsü

 

Büyük Makat Siğili Görüntüsü

Büyük Makat Siğili Görüntüsü

Kondilom bahsedildiği gibi virüs denilen mikroplar sebebiyle oluşur ve bulaşıcıdır.Bulaşma kişiden başkasına olabileceği gibi kişinin bir vücut bölgesinden başka bölgelerde bulaşabilir.Bu bulaşma sebebiyle tesbit edildiği anda tedavi planlanmalıdır.

60 Comments

Add a Comment
  1. SLMMM

    MERHABA BEN 26 YASINDA BAYANIM MAKAT BÖLGEMDE SİĞİLLER CIKMISTI DEVLET HASTANESINDE YAKTILAR 2 HAFTA SONRA DAHADA FAZLALASTI TERRARDAN GİTTİM YAKTIRDIM HEPSINI YAKMADILAR BUNUN KESIN COZUMUNU ARIYORUM ANKARADA MUAYENENENIZ VARMI BİRDE FİYAT HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİRMISINIZ..
    Op.Dr.Seher Şirin
    Bakırköy IDEA Genel Proktoloji Uzmanı
    Hepsini yakmışlardır muhtemelen,ama tek seferde temizlenmez. Belli aralıklarla yeni çıkan lezyonları temizlemek gerekir. Ankara’da şubemiz var.Ücret lezyonların çokluğuna,makatın içinde olup olmamasına göre muayene sonrası belirleniyor.1500-4000 arasında değşişiyor. Bu fiyatın içinde 6 kez işlem yapma ve kontrol dahildir.
    Geçmiş olsun

  2. sedef

    Hocam bende anal kondilom cikti ama hic cinsel yasantim ollmadi.Gittigim butun doktorlarda cinsel yolla bulasir dedi psikolojiim bozuldu. Alvara diye krem verdi 1 ay onu kullanicakmisim .Kesin bor tedavisi varmi
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Aldara krem ile tedavi başarısı % 60 cıvarı ve tekrarlaması yüksek,biz elektrokoterizasyon ve koruyucu tedavi uyguluyoruz.

  3. Bircan

    Mrb hocam ben 10 gun once kondilom tedavisi oldum lazerle anestezili olarak aldirdim ama son 3 gundur agrim oluyo oturamiyorum bu normal mi ve bana doktorum sadece bepanten silvider kremlerini verdi bu ikisi yakilan bölgenin iylesmesi icin yeterlimi ve esimle cinsel iliskiye ne kadar sure sonra baslaya bilirim
    Op.Dr.Seher Şirin
    Uygulamalar doktora göre değişebildiği için doktorunuzla görüşmelisiniz.

  4. Mert

    merhabalar hocam ben 3 ay önce anal kondilom amilyatı oldum. geçen ay kontrolde tekrar yakıldı ve bu ay tekrar çıktı ve o da yakıldı bu süreç ne kadar devam eder ve kesin ne zaman sonuçlanır? yoksa ömürümüzün sonuna kadar yaktırmak mı gerek. tamamıyla yok olma bitme şansı yokmu kontrollerime düzenli gidiyor ve çıktıkca yaktırıyorum teşekkür ederim
    Op Dr Alirıza Şahap Barlas
    yapacak başka bişi yok.kontrollerinize düzenli gidip koterize ektirmekten başka,bitene kadar devam edecksiniz

  5. Xxx

    Ben yaklaşık 2 hafta önce farkettim makat bölgesinde kondilom var. Fakan iki tane küçükler 2 kere soğuk bi hava gibi bişey uyguladılar düzenli olarak bunu yapacaklarını söylediler bu şekilde geçer mi yoksa başka bi doktora görünmem gerekir mi ? Tamamen alınmalı mı ? Ne zaman tekrar cinsel ilişkiye girebilirim ?
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Size criyoterapi uygulanmış,biz koterizasyon tedavisini tercih ediyoruz,hastalık tamamen geçtikten 3 ay sonra ilişkiye girebilirsiniz.

  6. Emel

    Merhaba bende makat bolgemde kondilom cikti nisanlimda yok vajina dan iliskiye girersek nisanlima da bulasabilir mi? Bulasma yaktirdiktan sonra da devam eder mi her zaman prezervatifle iliskiye girmek zorunda miyiz
    Op.Dr.Demet AĞRAS
    Bulaşma ihtimali var, en kısa sürede tedavi olmalısınız, tedavinin sonunda bitti dendikten sonra bulaşmaz, bu süre zarfında prezervatif kullanmalısınız.

  7. Esra

    Merhaba ciddi bir sigillenme ve sislik sikayetim vardi gunlerce evden dahi cikamadim fakat ilaclar ile kendiliginden son buldu ve aradan 4 yil gecti dogumuma 1 hafta kadar bir süreç kalmıştı ki kaşıntı ve cok ciddi şişkinlik sikayeti ile tekrar doktoruma gittim doktorum bölgeyi görünce çok şaşırdı ilk kez böyle bir şişlik görüyorum dedi ve anestol krem verildi human popilloma dan suphelenildi doğum a bir kaç gün kaldığı için tedavi olamadım doğum sonrası doku örneği alıp patolojiye gonderilecegi söylendi. normal doğum yapmam gerekirken doğum esnasında bebeğe bulaşma ihtimali var denildi ve sezeryan doğum yapmak zorunda kaldım doğum sonrasında ameliyathaneden henüz cikmadan lazer ile yakıldı siğiller doğum yapalı 7 ay oldu ara ara kaşıntım oluyor fakat iç bölgede görünür bişey de yok doktor a gitmekden çok korkuyorum kötü bi cevap alırım diye ne yapmalıyım yol gosterirmisiniz lütfen ..doku örneği aldirmalimiyim? ?
    Op Dr Atilla Kaya
    IDEA Bakırköy Şubesi Proctoloji Uzmanı
    kondilom ciddiye alınması gereken bir hastalıktır.kolay bulaşır ve hızlı yayılır.bu nedenle temizlendiğinden emin olana kadar doktorunuza kontrole gitmelisiniz

  8. Ebru

    Merhaba bendede kondilom var ve pazartesi gunu ameliyatla yakilcagini soyledi doktoru anestesiye gitmedim acaba ameliyat agrilimi geciyo ve ne kadar suruyo yakilmasi
    Op.Dr.Adil Altınsoy(proctoloji Uzmanı)Ankara
    Fazla miktarda ise ilk seans ameliyatla anestezili olabilir.Fakat diger seansların hepsi için anestezi riskine girmemelisin.Kontrollerde yeni çıkanlar çok rahat lokal anaestezi ile yok edlebilir

  9. emre

    Merhaba hocam ben homoseksüel bir bireyim . Yaklaşık bir ay önce anüsümün kenarında et beni gibi bişey çıktı ve haftalar geçtikçe büyüdü etrafındada küçük küçük et benine benzeyen şeylerde çıktı. Anal kondilom olmasından çok korkuyorum sizce ne yapmalıyım? bunlar ne olabilir ?
    Op.Dr.Adil Altınsoy(proctoloji Uzmanı)Ankara
    Anal kondilom olmuşsun.Ben RF ile buharlaştırma ile tedaviyi tercih ediyorum.Gecikme iş büyür.

  10. emre

    Merhaba hocam ben eşcinsel bir bireyim . Yaklaşık bir ay önce anüsümün kenarında et beni gibi bişey çıktı ve haftalar geçtikçe büyüdü etrafındada küçük küçük et benine benzeyen şeylerde çıktı. Anal kondilom olmasından çok korkuyorum sizce ne yapmalıyım? bunlar ne olabilir ?
    Op Dr Nizam Kurtdere Nişantaşı Şube Proctoloji Uzmanı
    Yazdıklarınız tipik kondilom bulguları, çevrenize bulaştırmaya devam ettiğiniz için bir an önce tedavi olmanızda yarar var, en azından sevdiklerinizi koruma adına 🙂

  11. kağan

    Hocam bana bugün anal kondilom teşhisi koydu gittiğim genel cerrah . Cildiyeye gitmem gerektiğini ve criyoterapi uygulanabileceğini söyledi . Bu arada kondilom kanser yaparmı ? Bunu nasıl anlayabiliriz? Cildiyeye gitmelimiyim?.
    Op.Dr.Adil Altınsoy(proctoloji Uzmanı)Ankara
    Kondilom özellikle anal bölgedeki genel cerrahın(bu konu ile özel ilgilenen daha iyi olur)işidir.Anal bölgede criyoterapi sıkıntılı olabilir.Ben Rf ile buharlaştırma tercih ediyorum.Kondilom yapan virüsün bazı türleri kanser yapabilir.Araştırılabilir.Önce kondilomların tedavi edilmesi gerekir

  12. emre

    Hocam ben geçen hafta doktora gittim, muayene edip anal kondilom teşhisi koydu. Kriyoterapi uyguladı. Bugün dışkımın kanlı olduğunu gördüm .Bu kan normalmi? Makat kanseri olabilirmi acaba ? Ne yapmam gerek ?
    Op.Dr.Adil Altınsoy
    Kriodan sonra kanama olması normal, bu arada krionun başarısı düşüktür radyo frekans çok daha etkilidir.

  13. ccc

    Merhaba hocam , benim anal kondilomum vardı kriyoterapi uygulandı ve şuanda kondilomum yok . Ama dışkıda sümüksü akıntı ve kan oluyor. Buna karın ağrısıda eşlik ediyor . ne olabilir? ne yapmam gerek?
    Op Dr Nizam Kurtdere
    İçerde de olabilir, anoskop muayenesi yaptırın

  14. efru

    hocam benim anal kondilom rahatsızlığım var gastroenteroloji bölümü içeri yayılmış siğilleri koterize eder mi ? genel cerrahi veya cildiye bağırsağa ilerleyen siğilleri koter yapar mı ? ben bir genel cerrahiye gittiğimde biz bakmıyoruz koter de yapmıyoruz demişti
    Op dr Nizam Kurtdere
    Devlete gittinizse uğraşmak istememiş olabilir, makat siğili genel cerrahinin daha doğrusu proctoloji branşının işidir, gastro bölümü bilmez. Size yakın klinipğimize gelirseniz sorununuz çözülür ve 6 ay -1 yıl ücretsiz takip edilirsiniz.

  15. Pelin

    Merhaba benim vajina ile anüs arasında iki tane küçük siyah sigilim oldu donduruldu ve düştü bakireyim ama ters ilişkiye girdim makat çevremde herhangi bir kondilom yok ama içerde olabilirmi bu risk varmı

    1. admin

      olabilir.risk var.muayene ile değerlendirilmeli

  16. Peri

    Bendede kondinom varmis 3 hafta oldu sanirim cikali ameliyat dediler gecermi tamamen

    1. admin

      ameliyat yerine RF ile tedavi olmanızı öneririm,RF de çevre doku hasarı minimal olduğu için iyileşme hızlı oluyor
      Op.Dr.Seher Şirin

  17. Ali

    Hocam iyi akşamlar, 1 hafta önce koter ile makat bölgemde siğiller yakıldı. Doktor hepsini temizlediğini söyledi. Dışkı sırasında ağrı oluyor onun dışında ağrım yok. Tek seferde geçme ihtimali var mıdır? Makat bölgesinde bulunan siğil cinsel temasla eşime bulaşırmı. Penis bölgemde yok? Teşekkür ederim

    1. admin

      tek seferde tamamen temizlenebilir.ama bulaşıcılık açısından 2 ay kadar herşeyden uzak durmalısınız

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

© 2017
Sahibi:
Doğa Niyazi AKÇA
[email protected]

Yönetici Webmaster
Ahmet ENGİN
[email protected]