Hemoroid Tedavi Merkezi  İstanbul Medical Art Telefonları  Hemoroid Tedavi Merkezleri
 Medical Art Hemoroid Tedavi Merkezi

Gebelik ve Hemoroid

Hamile Bayanlarda Hemoroid Hastalığı Oluşumu ve Gebelikte Hemoroid Hastalığına Karşı Alınacak Önlemler Nelerdir Op. Dr. Atilla KAYA Gebelerde Hemoroid Hastalığını Bakın Nasıl Özetliyor.

Hamilelerde Hemoroid Hastalığı

Gebelik döneminde anne fizyolojisinde bir çok değişiklik olmaktadır bunlardan biride makat bölgesindeki kanlanmanın ve basıncın artması  ve buna bağlı olarak hemoroide yatkınlığın artmasıdır.Hamileliğin 4. ayından sonra rahmin ve bebeğin büyümesine paralel olarak karın içi basınç artar.Diğer taraftan 6-7. aydan sonra büyüyen rahim ve bebek toplar damarlara direk basınç yaparak bu basınç artışını dahada artırır.Karın içi basıncın artması ve direkt bası toplar damarın geri dönüşünde güçlüğe ve damar içi basıncın artmasına sebep olur.Toplar damar içindeki basınç artışı damarda genişleme yaparak hemoroid oluşmasına ve var olan hemoroidin ilerlemesine sebep olur.

   Hamilelik döneminde hemoroid şikayetlerinin artmasının diğer bir nedeni beslenme ve dışkılama alışkanlığının değişmesidir.Bu değişiklikler kabızlık ve sık dışkıya çıkmaya sebep olarak hemoroid ve bundan kaynaklanan şikayetleri artırır.

   Normal doğum yapıldığına eylem süresince abartılı düzeyde uygulanan ıkınma var olan hemoroidlerin anüs dışına çıkarak tromboze hemoroid (boğulmuş basur) denilen çok daha ağrılı durumun ortaya çıkmasına sebep olur.1-2 hafta süren boğulmuş hemoroidden kaynaklanan bu ağrılı durum hastaya doğumda çektiğinden daha fazla acı verebilir.

   Hamilelik süresince hemoroid olmamak ve var olan hemoroidden kaynaklanan şikayetlerin artmaması için tuvalet alışkanlığının normal sınırlarda tutulması en doğru olandır.Bunun için bol posalı gıdalar sebze,meyve ve kepekli ekmek daha çok tüketilmeli,dışkılama ihtiyacı ertelenmemeli,mümkün olduğunca kahvaltı sonrası tuvalete gitmek düzenli hale getirilmelidir.özellikle gebeliğin son çeyreğinde tuvalette fazla kalınmamalı ve fazla ıkınılmamalıdır.

Gebelik ve Hemoroid için 110 yorum yapılmış


Asli

Hocam 31 haftalik hamileyim dogustan basurum vardi 35 yasindaim 3 kere simdiye kadar sikintisini cekmisimdir hamileligimin basindan beri 3 kere az kanamam oldu tuvaletteyken bunlrdan bitanesi daha tuvalet yapmadan dr herseferinde kontrol etti ve birsey olmadigini soyledi genel cerrahiye gorunmem gerektigini soyluyor ama daha gitmedim ciddi birsey olabilir mi
Op Dr Demet Ağras
Ciddi birşey olmayabilir ama muayene olmanız iyi olur

Gönülll

Hocam merhaba, ben ilk hamileligimj suni sanciyla normal dogum yaptim ama sonra ben olusan 3 tane disariya sarkan memeler beni cok rahatsiz etti ve ne oturabildim ne bebegimle ilgilenebildim. Cerraha gittim memelere igne vurdu o beni bi sureligine rahatlatti ve 2 sene once tekrar basladi ankara da bi doktor da 5 dakkalik bi operasyon la o memeleri bogdurttum. Kurtuldum deken simdi 34 haftalik hamileyim ve ben de 2 tane meme cikti tekrar lokal ameliyat olsam bebegime zarar verir mi? Normal dogum daha cok tetikler mi? Ne yapmaliyim bilemiyorum ama ayni sancilari tekrar tekrar yasamak istemiyorum dogum sonrasında lutfen bana yardimci olun:(((
Op.Dr.Demet Ağras Medicalart İzmir Kliniği Genel Cerrahi Uzmanı
Gebeliniğizin sonlanmasına çok az kalmış.Ben size şu an makatınıza uygulayacağınız lokal ilaçlarla tedaviyi öneririm. NOrmal doğum sıkıntınızı tetikleyecektir.Doğum sonrası muayene olmanızı öneririm.

Gülsüm

Ben33haftalık gebeyim aniden çıkan hemoroid cok şitetli şişti ve cok aciyor krem de kullanıyorum geçmedi ne yapmalıyım hap kullana bilirmiyim
Op Dr Altan Karan
Medicalart İzmir Şubesi Genel Cerrahi Uzmanı
jinekologunuza danışmalısınız

Hatice

Hocam ikinci doğumun normal olduğu için tüm memeler çıkmıştı ben doğumundan iki gün sora şiddedli ağrılara dayanamayıp iki kez ameliyat oldum şimdi üçüncü bebeğime 27 haftalık hamileyim hemoreitimde ara ara kanamalar oluyor ishal olmuştum onunla birlikte tüm memeler dışarda ve çok sancı yapıyor sabaha kadar uyutmuyor acile gittik bişey yapayız dediler şaştım kaldım hamilelikte kullanıccak orayı rahatlacak bi krem yokmu
Op Dr Seher Şirin
Medicalart Bakırköy şubesi proctoloji uzmanı
gelirseniz muayene ile değerlendirp önerilerde bulunabiliriz.beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenleyin.bunun için şu linke bakabilirsiniz..https://www.medicalart.com.tr/makat-hastaliklarinda-beslenme.html sıcak oturma banyosu yapabilirsiniz

sezen

merhabalar
Hemoroidimin morluğu ilk önce kırmızı renge döndü.Şimdi de yavaş yavaş kırmızılık da dağılıyor.Bu iyileştiği anlamına mı geliyor? Şişlik hiç inmedi bu arada..
Şimdiden teşekkürler..
Op.Dr.Adil Altınsoy(Proctoloi Uzmanı)
Agrınız ve şişiğin azalması önemli.Muayene olursanız iyi olur

Acılı anne

merhaba hocam,
23 haftalık hamileyim.önceden nadir de olsa hemoroid sorunum olurdu ve hemen geçerdi.Ama kullandığım Demir haplarından mı ne 2 kere çok şiddetli Kabızlık yaşadım.İlkinde memeler çıktı doktorumun verdiği kremle geçti.Çok ta Acılı değildi.Ama son kabızlığımda memeler bu sefer daha da Büyüdü ve mosmor oldu.Dayanılmayacak ağrım var bırakın oturmayı ayakta kalamıyorum, yatarken bile bacaklarımı açmak zorunda kalıyorum.Gece uyutmuyor, yemek yiyemiyorum.Çekmek zorunda mıyım? Yoksa bebeğime zararı olmayan bir müdehale yapılabilir mi? İğne ile Çekme gibi..şimdiden teşekkürler
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Hamillelik döneminde karın basıncının artışı ve hormonal etki ile hemoroid şikayetleri artar,ancak kalıcı tedaviyi doğumdan sonra yapmayı tercih ediyoruz.

gonul

Selam hocam yedi haftalık hawileyiw hamilelik öncesinde olan rahatsızlığın bagsur vardı kaniyo aciyo ve ilaç kullanamıyorum ilerleyen zamanlarda beni daha da zorlicak diye korkuyorum napmayalim
Op.Dr.Seher ŞİRİN
kanama varsa mutlaka anoskopi muayenesi yapılmalı.ağrı ve acı varsa anal fissürde eklenmiş olabilir.tedavi olmalısınız.kliniğimiz makat hastalıklarına spesifik çalışan proctoloji kliniğidir.gelirseniz muayene ile değerlendirip ameliyatsız yöntemlerle tedavinizi yapabiliriz.makat hastalıklarının çabuk iyileşmesi ve nüks etmemesi için beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenlemelisiniz.bunun için şu linke bakınız.https://www.medicalart.com.tr/makat-hastaliklarinda-beslenme.html

Sevim

Hocam ben 20 haftalık hamileyim makatimda yırtılma var bekunis diye bitkisel ilacını kullanıyorum 2 aydan beri kullanıyorum bi sorun olurmu çok ağrım var lütfen bu çare
Op.Dr.Seher Şirin
Bakırköy Medical Art Genel Cerrahi Uzmanı
İlaç tedavisinden önce diyet beslenme,hareket ile kabızlığı yenmelisiniz.Doğru tuvalet alışkanlığı edinmelisiniz.Mecbur kalınca ilaç kullanabilirsiniz. medicalart.com.tr de kabızlıkla ilgili,sehersirin.com da gebelerdeki kabızlık ve makat hastalıklarıyla ilgili geniş bilgi bulabilirsiniz.Ağrıyı gidermek için 5 dakikayı geçmeyecek şekilde sıcak suya oturabilirsiniz.
Geçmiş olsun

Anonim

Merhaba hocam ben 20 haftalık hamileymi makatimda yırtık var bu ilacı kullanıyorum bekunis çok ağrım var biyardim
Op.Dr.Seher Şirin
Bakırköy Medical Art Genel Cerrahi Uzmanı
İlaç tedavisinden önce diyet beslenme,hareket ile kabızlığı yenmelisiniz.Doğru tuvalet alışkanlığı edinmelisiniz.Mecbur kalınca ilaç kullanabilirsiniz. medicalart.com.tr de kabızlıkla ilgili,sehersirin.com da gebelerdeki kabızlık ve makat hastalıklarıyla ilgili geniş bilgi bulabilirsiniz.Ağrıyı gidermek için 5 dakikayı geçmeyecek şekilde sıcak suya oturabilirsiniz.
Geçmiş olsun

merve

Mrb hocam bende çatlak sorunu var ve çok acı çekiyorum hamile kalmaktan korkuyorum çünkü normal doğum yapamamaktan korkuyorum sizce ne yapmam gerekiyor
Op.Dr.Seher ŞİRİN
Hamilelik öncesi tedav, olmanız akıllıca olur. Tedaviden korkacak bir şey yok botox 1 dakika ameliyat 5-6 dakika sürüyor